Fler julavslutningar

I torsdags var jag och Elias på veckans andra julavslutning. Då var det julavslutning på Öppna Förskolan på Marstrand. Mysigt! Lek, dans kring granen och fika. Elias fick smaka på risgrynsgröt för första gången. Det tyckte han om. Sen kom tomten med julklappar. Elias fick en bok.
En bild från Öppen Förskolas facebook-sida:
 
På fredagen sen var Simon ledig. Vi städade, veckohandlade och julpyntade färdigt och så bakade jag pepparkaksmuffins. På kvällen var vi på veckans tredje julavslutning. Då var det julavslutning på BARA VARA. Vi har av naturliga skäl bara varit med ca 3 gånger på BARA VARA denna höst så först kändes det nästan lite dumt att gå på julavslutningen tyckte jag. Men jag släppte den dumma tanken efter en stund och gick med glädje. När Simon varit ledig hela dagen funkade det så bra att gå. Det blev en riktig myskväll fylld av musik, varm choklad, lekar, tävlingar, julbord, julgodis mm. 
Vi stannade nästan till kl 23. Då hade inte Elias somnat än men han somnade gott i bilen hem. Men tyvärr missade vi ett luciatåg som kom och sjöng efter att vi gått och lite andra händelser som varit roliga att se! Men men, man kan inte vara med på allt. Dagen efter var det ju lucia och då ringde mitt alarm 6.15. Måste ju upp och titta på luciafirandet på tv! Lucia-morgonen är årets mysigaste morgon tycker jag och den betyder jättemycket för mig! Men det får jag berätta mer om en annan dag. Åh jag har så mycket att skriva om och visa er nu! Haft en supermysig helg! Elias blev ju 10 månader i lördags och det vill jag också skriva om! Men jag får se när tiden finns. Nu borde jag gått och lagt mig för längesen. God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0