Andra advent

Igår var det andra advent och vi tände det andra ljuset (även om morgonen började med en trött mamma som sa "idag är det tredje advent vänner, vi måste tända lampan!") Haha men det var ett ljus som till slut tändes, inte lampan, och visst var det andra advent inte tredje. Tiden går ju väldigt fort men inte sååå fort kanske.
 
Nåväl, vi hade en ganska lugn förmiddag. Jag hade tänkt att jag skulle åkt och kollat på "levande julkrubba" som musikeleverna från ett gymnasium här i stan framför. De skulle hålla till bara några hållplatser från oss, men när jag drog upp rullgardinen visade det sig att det ösregnade ute så då tappade jag tyvärr lusten. Tråkigt! Hade verkligen tänkt att se detta i år. Sen åkte i alla fall jag och Elias upp på gudstjänsten i pingstkyrkan som var kl 16 igår. Härlig lovsång, duktiga barn som sjöng, bra predikan, nattvard mm! Så mysigt att träffa alla fina vänner och alla barn! Efter lite myskvällsmat åkte jag och Elias hem vid 21. Elias somnade i bilen hem så det var bara att lyfta in honom till sängen. Skönt.
Idag har jag jobbat 9-17.30 så Elias har varit hos mormor och morfar som vanligt. När vi kom hem busade Elias i sängen med två trötta föräldrar... Ja Elias var rätt trött han med även om han först inte ville inse det ;)
  
I lördags var jag och Elias på kalas för Madde! Simon jobbade och slutade kl 15 i stan. Han skulle åka kollektivt upp så fort som möjligt och borde väl varit framme hos Madde och Josef vid kl 16. Men givetvis var det kaos i kollektivtrafiken i stan just då så efter många om och men var Simon framme först kl 17! Då hade alla andra kalasgäster redan gått hem hehe ;) Men jag och Simons familj var kvar. Efter lite godis, frukt och dricka och den nödvändiga men ack så tråkiga veckohandlingen på Maxi, avslutade vi kvällen med kebabpizza hos Simons familj. Elias somnade i bilen hem vid kl 22 så det var bara att bära in honom. Smidigt!  
Med en dreggelfläck på magen och ett uppdraget byxben har vi här lördagens lilla kalasgäst ;)

Nu är dagarna fullspäckade resten av veckan med 10-månaders kontroll på BVC, församlingsledningsmöte, julbak två dagar i rad och julavslutning på öppna förskolan både i Kungälv och på Marstrand! Vi får se när jag kikar in här nästa gång! 
 
Ha en fin vecka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0