Släktträff

I lördags var vi på släktträff på Brattön. Simons farmor har tre syskon så hon och hennes syskon med barn, barnbarn, och nu mera barnbarnsbarn (Elias) träffas var fjärde år. Detta år var vi 48 personer och då var det ändå ganska många som inte kunde vara med.
 
Dagen började med sol så vi åt och umgicks utomhus. Det var poängpromenad, bad och lek. Men det blåste mycket och frampå eftermiddagen blev det svalare och det kom till och med lite regn så till middagen och efterrätten knödde vi ihop oss inomhus. Det blev trångt och mysigt! ;)
Elias fick halvårspresent!
Elias var riktigt go och glad!
 
Igår var vi bara hemma och tog det lugnt. Elias vaknade 06.20, Simon gick upp med honom då så jag fick sova vidare. Sedan hade vi lite besök av min morbror med fru från småland och Simon var iväg och veckohandlade. Till middag åt vi kycklingpaj och jag gjorde kycklingpuré med morot och rotselleri till Elias som jag frös in. Ett sådant där recept i boken om barnmat från bvc. Får se vad han tycker om det ;) Han fick smaka på rivet äpple i går och det tyckte han var gott! Han har tidigare fått äpplegröt och det tyckte han inte om, men då vet vi att det i alla fall inte verkar vara smaken av äpple han inte gillar utan något annat. Kanske konsistensen? Havregrynsgröten går ner lättare än äpplegröten i alla fall!  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0