Myshelg och inköp

Vi har haft en väldigt mysig och lagom intensiv helg. I fredags städade jag lite och sen gick jag och Elias promenad med Emma och lille söte Trolle! I lördags hängde jag och Elias hos Josef & Madde medan Simon jobbade. Kvällen spenderades hos Elias farmor och farfar med middag och settlers!
 
Igår var vi iväg hela dagen! Nåja inte riktigt hela, men i drygt 7 timmar gick vi runt i 8 olika butiker. Vi var på Backaplan (där det var bakluckeloppis), Bäckebol och i Kungälv. Det blev en lång dag men vi hade en tålmodig son och vi fick en del uträttat! Vi fick köpt färg till vårt soffbord som vi tänkt måla om, vi veckohandlade och så kunde jag inte låta bli att köpa lite kläder till Elias inför hösten när de hade ta 3 betala för 2 på KappAhl.
 
Sist men inte minst fick jag äntligen köpt mig en ny mobiltelefon! Fick mig en riktigt bra deal. Jag har Telenor som operatör och jag hade till och med ringt till dem för att kolla om jag kunde köpa telefonen via dem till ett bra pris, men de hade inte ens fått in telefonen än (den har precis släppts). Efter att varit på Siba, Elgiganten och Phonehouse där alla konstaterat att det bästa för mig vore att byta abonnemang (för man får det oftast billigare vid nytäcknande) hade jag nästan börjat ge upp att få ha kvar Telenor (jag är väldigt nöjd med Telenor i övrigt). Men så gick vi in på Mediamarkt också och där stod en kille från Telenor! Fick vänta i 45 min på att komma fram till honom för kunderna framför oss tog sådan tid, men det var värd väntan som tur var. Han gav mig billigaste priset hittills vilket resulterade i att jag bara får betala 100 kr extra på mitt abonnemang. Vi la det på 24 månader vilket innebär att jag totalt betalar 2400 kr för telefonen. Det är nästan halva priset mot vad den egentligen kostar! Mediamarkt tog 4300 kr för den visade det sig men det verkade han inte koll på så han gjorde nog egentligen ett litet misstag, tur för mig! ;) Jag har ofta tur när det gäller köp av mobiler. Det var likadant när jag köpte den mobilen jag har idag. Fråga mig inte hur det gick till, men jag betalade inte en krona för den mobilen!
Idag har jag och Elias varit hemma hela dagen. Elias har haft en riktig "sovaredag". Förutom att han sov 21.30-08.30 utan avbrott i natt, sov han 1,5 h i sträck på förmiddagen och sedan ytterligare 45 min på eftermiddagen för att till sist däcka i babysittern medan jag lagade middag och sov 30 min till. När han sovit har jag fått en del gjort, som att t.ex. plantera om blommor och göra morotspuré. Men under hans vakna tid idag har han nästan bara varit gnällig. Han har en tand på väg upp så det kan nog bero på det. Nu ska jag försöka hinna få igång min nya telefon. Imorgon blir det utomshusträning på Marstrand! Hej hopp! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0