Torsdag, fredag, lördag

I torsdags fick jag inte plats på spårvagnen hem. Så kan det bli ibland när man ska åka spårvagn med barnvagnen... Jag fick då ta nästa vagn som vänder hållplatsen innan min hållplats och gå sista biten. Först kändes det surt, men sen var det bara skönt med en promenad.  

Idag har vi haft första lördagen hemma bara vi tre sedan Elias föddes! Det har varit välbehövligt. Simon har varit på LAN i natt på BARA VARA. Visserligen kom han hem kl 2 i natt men åkte tillbaka kl 9 i morse för att hjälpa till att plocka i ordning. Dessutom vaknade Elias ovanligt ofta så det har inte blivit mycket till sömn för någon av oss denna natt... Vi har spenderat nästan hela dagen i soffan. Det är inte klokt vad fort tiden går trots att man inte gör någonting. Plötsligt var det kväll igen. Jag känner mig helt slut, nästan på gränsen till att börja bli sjuk. Så nu gäller det att jag får mig lite sömn, sjuk vill jag inte bli! Det har inte varit någon bra dag för Elias idag. Han har varit ledsen nästan varje vaken stund stackarn. Så det känns väldigt skönt att vi bara varit hemma idag. 
Igår var jag först och åt lunch hos mor o far innan vi var på föräldraträff på BVC. Det blir ett antal sådana träffar nu i april, maj och augusti.  Det var dock inte så många föräldrar där igår. Alla hade barn som var födda nu i januari/februari. Två av föräldrarna var med i min föräldragrupp i höstas så det var roligt att träffa dem och få se vilka små liv som hade dolt sig i de magarna. Vi fick prata om vad som gör oss glada/oroliga med våra bebisar och sedan gick min BVC-sköterska och en annan sköterska igenom lite kring "den första tiden". Att våga gå in i "bebisbubblan" och prioritera barnet. Låta annat få vänta ett tag. Att lita på sig själv som förälder och tro på att man gör så gott man kan osv osv. Jag tycker det var trevligt och mysigt med föräldraträff.
I torsdags kom How I met your mother säsong 7 och 8 på posten! Jag var på återbesök på MVC och allt var bara bra, skönt det. På kvällen var vi hemma hos Alexander och Lena, som väntar barn i början av juni. Mycket trevligt!

Nej nu har Elias somnat här i bärselen så jag ska se om det går att lägga ned honom och sedan skynda mig i säng. Imorgon blir det gudstjänst och sedan fira pappa lite som fyller år. God natt!  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0