Skärtorsdag

Idag är det 17 april, skärtorsdag, och Elias allra första namnsdag! Grattis min lille plutt!
Denna skärtorsdag håller jag på att plocka fram kläder och packa. Imorgon åker vi till småland för att fira påsk där! Vi kommer hem på måndag igen. Även om vi inte är hemma över påsk ville jag ändå påskpynta lite, det är ju så mysigt med pynt! Har dock inte brytt mig om att ta fram och stryka några påskdukar, det får va för i år. Förra året påskpyntade jag inte alls, då var vi ju i Italien hela påsken. Så detta är första gången det finns lite tuppar och påskharar i denna lägenhet. Tyvärr har jag väl bara en åttondel kvar av påskpyntet, det mesta blev ju stulet när vi hade inbrott i vårt källarförråd i höstas :(

Förra lördagen sådde jag lite pyntgräs. Elias och jag har var sin kyckling att så i ;) I den stora kycklingen har det växt bra men i Elias kyckling vet jag inte vad som hänt, där är det inte vackert haha. Har sått i en annan kruka också men där har det inte växt någonting. Växter kanske inte är min grej, lyckas bara med orkidéer. Ja och så pelargonerna som bara växer på höjden och som egentligen borde vissnat för längesen men som nu blommar igen.  
Tror inte jag kommer blogga något mer innan vi åker så jag vill redan nu passa på att önska er alla en Glad Påsk! Hoppas solen kommer lysa på er och att ni får frossa i godis ;) Glöm inte att reflektera lite över varför vi firar påsk också!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0