Resumé

What's up? Har ju inte bloggat sedan i lördags! Jag tycker det känns skönt att jag inte längre blir lika stressad för att jag inte hunnit blogga på ett tag. Egentligen vill jag ju gärna hinna åtminstone ett inlägg per dag, men nu har jag Elias och jag prioriterar honom före bloggen, faktiskt! ;) Men det är väldigt kul att berätta för er om min vardag när jag väl hinner. Tyvärr kommer det nog allt oftare bli sådana här "uppsamlings-inlägg", ett ihop-plock från de senaste dagarna:
 
I lördags gosade Elias med Josef, Madde, Björn och Cathrine! :) Mycket trevligt!
I söndags började gudstjänsten kl 16 eftersom det var första söndagen i månaden, men vi var i Kungälv redan kl 14 eftersom Simon skulle ha ljudet på gudstjänsten och behövde förbereda. Jag och mamma gick då och mötte upp min kusin med man som var på besök från Jönköping. Vi fikade på Maxi, enda stället som är öppet på en söndag i lilla Kungälv... Deras son spelar ishockey och spelade i Kungälv just denna helg. Han är bara snart 13 år gammal och redan uttagen till Toronto i Kanada! Så grymt!
I måndags åkte jag och Elias in till Nordstan med Miriam och Lewi. Jag har lite rabatter och presentkort att använda och lite grejer jag behöver införskaffa inför barnvälsignelse och babysim. Men att lyckas shoppa med bebisar är nog lättare sagt än gjort ;) Dagen bestod mest av amning och blöjbyten. Som tur är har Åhléns ett jättebra rum där man kan sköta sin bebis. Det enda jag köpte på hela dagen var lunch och kaffe. När det började bli dags att dra sig hemåt somnade Elias minsann jättegott i vagnen och jag hann prova flera klänningar, men det var ingen jag fastnade för. Ja ja, även om jag inte fick köpt det jag tänkt mig så hade vi en trevlig dag tillsammans! 
Igår var jag och Miriam på temadag på BVC där de visade film och berättade om vad man ska tänka på när man ska börja introducera mat för sin bebis. Tycker det är jättebra att de har sådana temadagar. Längre fram i maj och juni kommer de ha information om sömn, infektioner hos barn, barnsäkerhet i bilen och om olycksfall. Hur gör man t.ex. om barnet bränner sig eller sätter i halsen. Fruktansvärda händelser så det känns viktigt att veta vad man ska göra. Efter BVC åkte jag hem till mamma och pappa på mat och byte till sommardäck. 
Simon har varit hemma med migrän i två dagar nu men idag har han varit på jobbet igen och jag o Elias har haft en lugn dag hemma. Det behövdes. Jag har grejat och fixat lite. Hunnit blogga som ni märker ;) Elias har hängt en del i bärselen men också suttit för sig själv i babysittern och sett glad ut.
Imorgon ska vi på återbesök på MVC för mig och sedan till läkaren med Elias igen innan vi ska på middag till två vänner! Ha det fint tills vi hörs igen! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0