Påsk i småland

Vi har som sagt haft en jättebra påsk hos släkten i småland! Jag har tagit så många fina bilder! Bjuder på några här, resten sparar jag till vårt privata album! ;)
 
Påskaftons morgon började med att Elias fick ett påskägg av sin mormor. Av sin moster fick han en kyckling att hänga i vagnen. Elias trivdes väldigt bra i sina sysslingars babysitter!
Efter jättegod påskmat fick även jag och Simon var sitt påskägg ;) Till min stora lycka hade mamma köpt mjölkfri choklad till mig! Det var väl det som var det tråkigaste denna påsk, att jag inte fick äta all god mat och framför allt inte mina absoluta favorit-påsk-godisar: Anthon Bergs chokladägg! :( Åh vad jag saknat choklad! Lite roligt att det stod 1888 på förpackningen, det året föddes min gammelmormor, exakt 100 år före mig! Förutom godis fick jag ett par örhängen!
Sen gick vi ut i det fina vädret innan vi blev bjudna på fika hos min kusin! 
Kvällen avslutades med påskbrasa och korvgrillning!
 
På påskdagen var vi alla bjudna hem till min morbror på fika, jättekul att träffa alla!

På annandag påsk gick vi en ganska lång promenad innan vi åkte hem till Göteborg. Det var helt fantastiskt väder! Solen sken och det var varmt och skönt. Våren är nog min favorit bland årstiderna. Det är så underbart med alla vårblommor, att liksom se hur naturen kommer till liv igen.  
Det blev en väldigt fin helg!  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0