Urladdad

Skrev i fredags natt när jag kom hem från BARA VARA att jag kände en sådan positiv energi. Just nu känner jag precis tvärtom. Känner mig helt urladdad. Galet vad det kan skifta så. Andra helgen på rad som jag inte känner att jag hunnit vara ledig. Visst gör jag mycket roligt, och hur definieras egentligen en "ledig helg"? Men jag tror jag behöver en sådan där dag då jag bara är hemma och tar det lugnt. Idag har varit en seg, långtråkig och näst intill bortkastad dag som inte blev som planerad.
 
På fredag är jag ledig igen eftersom jag jobbar på lördag och då ska jag se till att vara hemma och vila! Inte göra som i fredags när jag var ledig och passa på att städa, tvätta och uträtta ärenden även om sådant givetvis behövs och det känns väldigt skönt efteråt när det är gjort. Men nä, nu behöver jag snart en sådan där "inte-göra-någonting-och-känna-sig-onödigt-lat-dag". Vi får väl se hur det går med den saken.
 
I går efter jobbet var vi i alla fall på barndop för mitt lilla kusinbarn. Det var fint, gulligt, rosa och gott. Trevligt att träffa släkten ännu en lördag :)

Lördagkvällen spenderade jag och Simon i soffan med gurka, morötter, dipp, chips, choklad och film. Så jag skall väl inte sticka under stol med att jag faktiskt fått några lediga timmar. Gårdagen var bra. Men efter idag känner jag mig inte laddad inför en ny arbetsvecka...
Hoppas ni haft en lite bättre helg än mig! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0