Tapetserat och klart!

I lördags tapetserade vi bokstavligt talat hela dagen! Simons föräldrar och syster hjälpte oss. De kom strax efter kl 11 på förmiddagen och åkte hem strax efter kl 23 på kvällen. Inte för att vi höll på konstant i 12 timmar, vi hade en välbehövlig middagspaus då mamma kom och bjöd på jättegod porterstek och sedan äppelkaka. Senare på kvällen köpte vi hem pizza när vi behövde fylla på med ny energi igen. Men förutom det jobbade vi hela tiden.
 
Vi satte upp en fondvägg och resten i vitt. Vi är hur nöjda som helst! Sovrummet känns som ett helt nytt rum och för nästan första gången i mitt liv vill jag gärna gå och lägga mig och spendera tid i sängen (och det är ju bra). Rummet är väldigt rogivande och inbjudande till att sova i tycker jag. Det var skönt att flytta in sängarna i sovrummet igen kan jag säga och få sova med ordentliga rullgardiner. Nu är det bara själva sängarna som känns väldigt tråkiga. Väntar med spänning på att de nya sängarna ska anlända! Vill inte visa er för mycket bilder innan sängarna kommit, då ska ni få se allt i sin helhet.
Spännande hur vi skulle lösa det med de två hålen där borta i väggen... Fortsättning följer! ;)
 
Det sista vi fick gjort var att tömma hela kontoret. Så nu är det förberett för att sätta igång att spackla och måla. Skall bara hitta en bra dag att göra detta på... Sitter i skrivande stund i allrummet. Vi har ställt upp våra skrivbord här nu och resten av det som stod i kontoret. Så nu är det lite trångt i allrummet igen. Men det får man leva med. Är oerhört tacksam att vi ens har utrymme att göra detta, att vi ens har ett extra rum som får agera både tillfälligt sovrum och kontor när vi grejar i de andra rummen. Det är lyx! Det hade inte gått i vår förra lilla lägenhet kan man säga... Haha hur hade vi gjort då om vi hade velat tapetsera om i t.ex. sovrummet?! Fått ställa ut sängarna på balkongen och sova på luftmadrass i det lilla vardagsrummet kanske. Kaos.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0