Sociala veckan

Den här veckan har jag inte åkt direkt hem efter jobbet en enda dag, ja bortsett från i måndags då jag var hemma i knappt 1 timma innan vi åkte in till stan.
I tisdags åkte jag direkt på bönekväll i Bönehuset Shekinah. Det bjöds på morotssoppa, lovsång och bön. Härlig kväll!
I onsdags skulle jag åkt på en "hemgruppsträff" kan man kalla det direkt efter jobbet men det blev inställt pga sjukdom, så jag åkte till Marstrand istället och satt och tjötade med Miriam i flera timmar! :) Vi hade en del att prata om kan man säga ;) Sen blev det prat med Alex i telefonen hela vägen hem innan jag däckade i sängen vid 23-tiden.
Igår efter jobbet åkte jag direkt på "torsdagsklubben" till Lilleds. Vi tittade på Public Enemies och pratade en stund. Kändes som det var längesen så det var väldigt trevligt att få pratas vid! På vägen dit landade två luftballonger precis vid vägen som jag snabbt förevigade med min mobil över ratten.
Jag hade nog inte orkat med så mycket efter jobbet denna vecka om det inte vore för att jag visste att jag var ledig idag. Och idag försöker jag vara just det: Ledig. Det går väl sådär. Har redan dammsugit hela övervåningen, kört två tvättmaskiner, torkat ur nederdelen av kylskåpet, vattnat, ringt några samtal, diskat och plockat undan. Nu ska jag baka en kaka inför församlingsdagen imorgon. Vi i församlingsledningen har hand om en av fikapauserna. Kommer förhoppningsvis bli en bra helg med start ikväll med BARA VARA! :) Sen blir det jobb, församlingsdag och ommålning av sovrummet.
 
Trevlig helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0