Tacksamhet

Tack o lov för min församling! Tack o lov för gemenskap! Och tack o lov att jag tror på att Gud existerar. Blev ett riktigt bra ledarmöte ikväll med många positiva uttalanden och uppmuntran. Det behövde jag just nu. Är så skönt att alltid få känna den här grundglädjen som finns även om livet ibland är jobbigt och det för stunden kanske känns meningslöst. Det finns ingenting som säger att livet blir lätt bara för att du är kristen. Men jag skulle inte kunna föreställa mig ett liv utan Gud. Måste vara så tufft att gå igenom jobbiga o svåra saker när man inte ens tror på att Gud finns där, när man inte fått erfara vilken gemenskap det ger och hur man på ett djupare plan kan finnas där för varandra och uppmuntra varandra. Jag önskar verkligen att alla jag känner skulle få uppleva detta! Är väldigt glad att jag gick ikväll trots att jag kände mig trött o stressad.
 
Vill även passa på att tacka för de uppmuntrande kommentarer o sms jag fått :) 
God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0