Ska vi ta en tripp till Ullared?

Kanske man borde passa på att åka till Ullared? Det var ju så längesen.
Tycker det är väldigt trevligt av vår hyresvärd att anordna sådana här resor. Framför allt för dem som kanske inte annars har en chans att komma iväg annars. Förra hösten erbjöds också en resa till Ullared och i våras kunde man åka med på kosläpp på Falbygden. Där emellan finns luciafika och träffar för att plantera blommor tillsammans. Mysigt!
 
Idag har det varit en lång dag känner jag. Jobbar ju 10 timmar varje tisdag och torsdag (med 30 min lunchrast) och är inte hemma förrän vid kl 19. Idag när jag kom hem hade min underbara man tagit hand om tvätten och disken, gjort hemmagjord pizza och dessutom tejpat och spacklat hela lilla rummet! I helgen skall vi måla så vi behöver förbereda och spackla i veckan några gånger innan dess. Men Simon mår inte så bra stackarn. Han är jätteförkyld och har nackspärr, fick sjukskriva sig och gå hem från jobbet i förmiddags. Därför blev jag extra överraskad och glad att han hade orkat fixa allt här hemma idag! Jag såg framför mig en kväll med tejp och spackel... Skönt att slippa! Tack min älskling<3  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0