Idag är en bra dag

Idag känns det bra. Idag mår jag bra. Idag är jag ledig. Idag har jag en sådan där bra känsla inombords som ni vet man kan ha ibland.
Dagen började med ett besök hos frisören. Klippte mig och färgade hår och ögonbryn. Åh jag älskar att gå till frisören! Det är så skönt att bara sitta där och bli ompysslad!
Sedan tog jag en lunch och en fika med mamma på svärmors café Java'gott på Nytorget i Kungälv.
Efter det fortsatte min skojakt. Huh. I första affären hittade jag ingenting. Men i andra affären jag var inne i, där hittade jag minsann två par! Expediten höll inte med om att man alltid borde ha skinn. Med en skön sula kan ett par skor i syntet också hålla värmen. Därför fick det bli ett par i skinn och ett par i syntet på Öppet Köp. De skor om jag egentligen vill ha i syntet som jag hittade på Din Sko i Nordstan har jag nog skjutit åt sidan. Nu är det dessa två som gäller så nu ska jag bara bestämma mig.
Vilka tycker ni? De till vänster är i skinn och de till höger är i syntet.
Det var även Vikingamarknad i Kungälv idag. Så jag gick lite på den och mamma köpte marknadsnougat till mig.
Till sist var jag inne på Akademibokhandeln och unnade mig en bok: Tomas Sjödins senaste "Det händer när du vilar". Kände att den tilltalade mig väldigt starkt, minst sagt! ;) Nu ser jag fram emot lugna, sköna stunder i nya sängen med mina böcker!
Kanske beror mitt välbefinnande på att jag bara mött trevliga människor idag som gett mig positiv energi. En trevlig frisör, en trevlig mamma, en trevlig expedit, en trevlig gammal bekant, trevliga sms. Det har betydelse! Dessutom är det så vackert ute nu och luften känns klar och ren. Älskar alla löv och färgerna på träden.
Så idag har varit en bra dag till skillnad från förra fredagen då jag kom hem, la mig i sängen och grät. Då var jag slut och orkade egentligen inte åka på BARA VARA. Men det gjorde jag ändå och jag ångrar det inte en sekund. Möttes av positiva ord och ett bra samtal vilket gav mig en funderare. Man ska alltid (med vissa undantag kanske) åka även om man inte orkar för det händer alltid något positivt som vänder på situationen!
Nu åker vi till BARA VARA om en timma och jag är säker på att kvällen kommer fortsätta att vara lika bra! 


Kommentarer
Margareta

Hejsan. Ja du, vilka är snyggast? Jag tycker och tror att du kommer bli väldigt fin om fötterna med de högra stövlarna. Är nyfiken på den nya sängen, när får vi se den. Måste också säga; Vilken fin mage du har, njut av den, men visst är jag nyfiken på vem som finns där inne. Tänk att den här bebisen har valt er som föräldrar - det är stort. Kram till er båda. Hoppas vi ses snart. Margareta.

Svar: Tack för din fina kommentar! Och tack för åsikten kring vinterkängorna. Svårt val. Ville inte visa sovrummet förrän jag hunnit fota det i dagsljus, förhoppningsvis får jag till ett inlägg imorgon :) Jag försöker njuta av magen så mkt jag kan ;) Ja det är verkligen stort! Overkligt men fantastiskt! Kram på dig!
Emelie Ceder

2013-10-25 @ 18:53:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0