Höststormen Simone

För er som inte bor på västkusten kan jag berätta att vi har stormvarning här idag. Regn, stormbyar och klass 3 varning (som jag nu tror är nedgraderad till klass 2). Själv har jag inte märkt så mycket av det. Har kunnat ta mig till och från jobbet som vanligt. Men Uddevallabron är sedan tidigare på dagen avstängd och både Angeredsbron och Älvsborgsbron stängdes av idag kl 18.30. Överallt på facebook kan man läsa om folk som fått gå hem tidigare från jobbet för att komma hem tryggt och säkert. Körde genom Kungälv förut och det var helt nedsläckt på flera gator. När jag gick på Västra Gatan var det tomt på folk och de flesta affärer hade redan stängt. Dessutom var det mörkt ute mycket tidigare idag när vi nu övergått till vintertid. Kändes nästan lite som i en sådan där "världen-går-under-film". Vart är alla människor?! 
Igenbommat och låst långt innan stängningsdags. Kanske lite väl överdrivet?
Nu hör vi hur vinden ökar utanför och det är någonting som står och slår, vi vet inte vad. Enligt SMHI är det risk för stormbyar med 25-29 m/s. Till midnatt avtar vinden.
När det är sådant här väder ute känner man bara för att krypa upp i soffan under en filt och kolla på en mysig film. Det gjorde jag igår kväll. Då kollade jag på Fired Up bara för att den är lättsam, underhållande och rolig.
Men film hinner jag inte ikväll. Måste fylla i papprena om föräldrapenning och ansökan om graviditetspenning. Alltså det är så mycket administrativt som måste göras när man väntar barn som man kanske inte tänker på! Papper hit och dit och påskrifter hit och dit. Val av graviditetsförsäkring, barnförsäkring, ansökan om föräldrapenning osv osv. Detta tillhör inte den roliga delen med att vänta barn och jag hade gärna sluppit om jag fick önska! På tal om papper har vi även en enkät från vår hyresvärd att fylla i. Men nu när jag ser hur mycket klockan redan hunnit bli vet jag inte ens om jag orkar med det ikväll. Kanske bäst att bara krypa ner i den mysiga sängen och läsa lite?
På tal om höststormen Simone så har min älskade Simon namnsdag idag hehe! ;) Grattis! <3
 
Ytterligare ett GRATTIS vill jag rikta till moster som fyller år idag! Hipp hipp hurra, hoppas du haft en jättebra dag! Grattis grattis! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0