Second Hand Cafét

Hej måndag!
Nyss hemkommen från jobbet. Fortfarande lite förkyld men det funkar. Däremot känner jag mig väldigt trött och jag får bara mer och mer ont i mage och rygg. Har i alla fall haft en fantastisk helg och jag är så tacksam att jag orkade vara med på allt! I lördags gick vi upp tidigt, kl 8 var vi i cafét på Second Hand och förberedde inför öppning kl 10.00. Genom att samla in pengar i cafét fick vi bidrag till vår resa med ungdomarna till Italien i våras. Nu i höst hade vi två tillfällen kvar att ansvara för cafét.
Eftersom jag inte kände mig helt hundra höll jag mig till kaffekokning, disk och plock. Det gick bra och vi hade väldigt roligt tillsammans, men jag blev väldans trött i fötterna och benen. Cafét är öppet kl 10-13 vilket är lika länge som Tårtdecor har lördagsöppet när jag tänker efter. Nu var det två veckor sedan jag jobbade en lördag och nu ska jag faktiskt inte jobba en lördag förrän 14/12, men om det fortsätter i den här takten lär jag nog bli väldigt trött i fötterna då om jag inte har någon möjlighet att sitta en stund. Fast föresten, lördagar har ändå de kortaste butikstiderna. Jag kan börja med att se hur det går imorgon i butiken då vi har öppet 5,5 timma. Well, det är bara att konstatera -graviditeten går framåt! ;)
 
Efter cafét åkte jag och Simon till Lekia/Annas Babyshop och hämtade ut vår barnvagn!! Vi köpte även babyskydd och bas! :D Helt ofattbart att vi nu är klara på den fronten! Kan inte bestämma mig om jag vill visa er redan nu hur de ser ut eller om jag skall vänta tills mini-ceder är här... ;)
 
Sen möttes vi upp med resten av ungdomsrådet för resa med buss mot hemlig destination... Det var den omtalade överraskningen som jag var så rädd för att missa tidigare i veckan när jag blev sjuk. Fortsättning följer i nästa blogginlägg ;)
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0