Julstämningsfaktorer

Igår efter en grymt bra gudstjänst (som vanligt) hade vi ungdomsrådsmöte hela eftermiddagen. Vi skrev verksamhetsplan, satte upp mål och budget inför nästa år samt planerade årets BARAVARA-julfest som kommer bli hur grym som helst! Lill-Skogis och hans moster bjöd på supergoda kladdmuffins med grädde.
Idag efter jobbet åkte jag till Kungälvs metropol: Maxi ICA Stormarknad. Oh yeah. Jättekul att åka dit idag igen när vi var där och veckohandlade igår. Var dessutom där TVÅ (!) gånger igår. Men jag behövde kompletteringshandla lite idag då vi glömde några grejer igår. Mysigt i alla fall att de fått upp julbelysningen!
När jag sedan kom hem till en mörk och tom lägenhet och tittade ut genom fönstret fick jag syn på något som höjde julstämningen ännu mer: Lisebergsgranen! :D Det var ju premiär för Jul på Liseberg i fredags men ikväll är första gången som jag ser granen! Väldigt svår att fånga på bild på så långt avstånd, men här får ni er i alla fall en liten uppfattning av hur vi ser Lisebergsgranen från vår lägenhet:
Har redan börjat spela julmusik för fullt. Nästa vecka är det första advent. Nu saknas bara SNÖN!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0