After Earth

Sist jag och Simon tittade på film såg vi After Earth från 2013 med Will Smith och Jaden Smith i huvudrollerna.
Jaden har verkligen vuxit upp! Han är bara 14 år gammal (fyller 15 i juli) men spelar som om han varit skådespelare i 20 år. Kan ju bero på att hans pappa är en framgångsrik skådis. Han brås nog på honom ;) Filmer jag sett med Jaden tidigare är The Pursuit of Happyness (där han också spelar mot sin far), the Karate Kid och Justin Bieber: Never Say Never (om man nu kan räkna det som en film?!) Jaden är med i Justin Bibers film eftersom de sjunger låten "Never say never" tillsammans vilken är med i eftertexterna efter the Karate Kid.
Filmer jag sett med Will är I Robot, Hitch, The Pursuit of Happyness, I am Legend, Hancock och Seven Pounds.
Filmen handlar om flera tusen år efter då jorden "gått under" och människorna bor på någon planet i rymden. Av misstag störtar Will och Jadens skepp på jorden och delas i två delar. Will blir skadad och Jaden måste då ta sig till den andra delen av skeppet där en "nödraket" finns så han kan kalla på hjälp. Att ta sig till den andra delen av skeppet är en vandring som tar flera dagar och under resans gång stöter han på olika faror, den ena större än den andra...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0