Les Misérables

För några helger sedan såg jag och Simon Les Misérables från 2012.
En film med både Hugh Jackman, Amanda Seyfried, Russell Crowe och Anne Hathaway. Hur grymt som helst! Även Eddie Redmayne (spelar i My week with Marilyn), Sacha Baron Cohen (spelar Borat och Brüno) och Helena Bonham Carter (spelar b.la. Bellatrix i Harry Potter, Röda Drottningen i Alice i Underlandet och Mrs. Lovett i Sweeney Todd) var med.
Tyvärr blev jag lite besviken. Eller jag får skylla mig själv, jag hade inte koll på att det verkligen bara skulle vara sång genom hela filmen på 2,5 timma! Jag visste ju att Les Misérables är en musikal, men trodde väl att den kanske skulle vara lite mer som t.ex. Mamma Mia (filmen) med repliker emellan sångerna. Men där trodde jag fel. Tror det förekom kanske fem repliker i hela filmen! Så trots alla bra skådisar som jag gillar så kommer inte denna film högt upp på min bästa-film-lista.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0