Livsinspiration

Igår var vi som sagt på en ledardag i Connect Church med Paul Scanlon som är pastor och grundaren av Abundant Life Church i England med ca 5000 medlemmar (om jag inte minns fel i antalet där...)
Det var en riktigt bra och givande dag. Har svårt att ens försöka återge, men han var så otroligt inspirerande och duktig på att kommunicera. Först och främst var givetvis syftet att undervisa ledarskap och att inspirera och utveckla oss som ledare, men mycket av det han sa var bara sådant där allmänt bra att veta om livet. Livstips. Nästan lite Dr. Phil känsla hehe. Jag gillade det skarpt! Det var bara som man ville ropa rakt ut "Ja!" "Bra!" Önskar fler hade hört honom!
 
"Think outside the box". "Go beyond you limit." "Beyond begins with being more, not doing more. If we ask people to do more there is a gap between do and be. We do more but we don´t become more."
"Invest in yourself, nobody else is going to."
"You don't even have to agree with God, he can use you anyway."
"It's hard to judge someone when you know God is not judging you."
"It's not about falling, it's about getting up again."
"Unless God doesn't stop me I'm going. God wants you to keep moving. God can't guide us while we are standing still. We have to take a step. Take a step, then He will guide you." (Psalm 37:23-25). God is like a GPS, he doesn't say anything until you need to know."
 
Som sagt så går det inte att återge. Det ovan nämnda är bara meningar ryckta ur sitt sammanhang, vilket kan vara farligt. Men jag ville bara visa på några ord vad det handlade om.
Förutom en grym talare så var det spännande att vara i Connect Church. Har bara varit där en gång förut. Alla kyrkor har sina för- och nackdelar. Det som jag uppfattat att den här kyrkan är bra på är att den är så välorganiserad. De har verkligen en tjänandekultur. När man gick in genom dörren stod de och delade ut frukt. Någon tog hand om min jacka och hängde upp på klädhängare. De visade mig var jag kunde sitta. I varje paus serverades kaffe och choklad. I en av pauserna bjöds det till min stora förtjusning på cupcakes! ;) Såg de att jag stått i kö till toaletten lite för länge visade de mig var det fanns fler toaletter. Alla sa hej och hejdå. Det kallar jag service och excellence. Serve God. Serve People. Det vill jag bli bättre på.
Efter en härlig dag i Connect Church åkte vi hem och tog en paus innan vi åkte till Linda & Emanuel på "50-års galej". Emanuel fyllde 25 år förra veckan och Linda fyller 25 år näst nästa vecka, så de passade på att fira sina födelsedagar tillsammans. Det var trevligt att återse både gymnasie-, högskole- och bibelskolekamrater!
 
Idag efter gudstjänsten planerade vi lite mer inför Livornoresan (fatta att det bara är drygt 2 veckor kvar tills vi åker) och sedan gick jag och Simon och åt med dessa härliga människor innan det var dags för veckohandling.
Jag är så otroligt glad och tacksam för alla härliga människor jag har i mitt liv! Vad vore livet utan människor? Vad vore livet utan vänner?!
 
Nu är klockan bara 8 denna söndag kväll men jag är helt slut så jag ska nog dra mig mot sängen.
Hoppas du också haft en bra helg!


Kommentarer
Tove

Låter verkligen som ett intressant föredrag och ett fantastiskt omhändertagande i kyrkan! Inspirerande om inte annat. :) jättemysigt att se er med i lördags. Kram

2013-03-11 @ 08:48:04
URL: http://smulfrun.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0