Donuts

Idag har jag provat att baka donuts för första gången!
Jag använde den här Donutsformen.
Receptet jag använde var förhållandevis enkelt men jag blev inte nöjd med resultatet så jag lär öva mig att baka dessa fler gånger. Donutsen blev för kompakta och jag lyckades verkligen inte ringla glacyren över dem på något snyggt sätt. Men nu har jag provat i alla fall och det är huvudsaken!
En del av glacyren fick vara vit och en del gjorde jag rosa med hjälp av rosa pastafärg.
Strödde även lite strössel i form av röda hjärtan på några av donutsen.


Kommentarer
Tove

Spännande! Duktig du är som testar sådant! Och läckert med en sådan form. Jag skulle också vilja testa men det idealiska för mig hade varit att kunna fritera dem och där går nog gränsen för mig än så länge...

Svar: Tack! :) Ja de var kul att baka men som sagt lite misslyckade... Hehe du får väl börja med baked donuts innan du ger dig på friterade! ;)
Emelie Ceder

2013-03-04 @ 16:28:29
URL: http://www.smulfrun.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0