Strövtåg i hembygden

Kanske inte riktigt ett strövtåg... men i fredags var jag ute och sprang och promenerade här i Björlanda-/ Tuveområdet. Ni vet jag skrev att jag hade en ledig fredag och inte riktigt kunde bestämma vad jag ville göra? Det blev att jag tog mig ut i alla fall. Såååååååå otroligt härligt!!
Det var strålande sol och alldeles lagom varmt. Jag sprang ner över björlandavägen och runt en mosse som ligger där. Jag kände mig på ovanligt bra humör och antingen så var allting väldigt vackert, eller så var det mitt goda humör som gjorde att jag upplevde allting så vackert! Jag njöt i fulla drag av den gröna, sköna naturen och av att jag var ledig! Kände mig pank och fågelfri!
En gångbro rakt över mossen ifall man inte vill ta sig runt hela.
Högt där uppe ser man höghusen i Länsmansgården sticka upp ovanför träden.
När jag nästan tagit mig runt hela mossen valde jag en annan väg som fortsatte åt andra hållet mot "Hisingsparken". Jag var nyfiken på att se hur det såg ut och vart vägen skulle leda. Jag mötte så trevliga människor utmed vägen som berättade om vilka leder man kan gå och vart olika vägar leder i området! De var inte sena med att påpeka hur bra det är att bo på Hisingen och jag håller med dem! Vi har 4 min till spårvagnshållplatsen som tar 17 min in till centrum och 5 min så är man mitt ute i naturen. Tack Gud att vi fick en lägenhet här! Hittills känner jag mig bara nöjd med det här området!
Men när jag kommit till denna skylt vände jag och joggade tillbaka. Jag får upptäcka mer en annan dag!


Kommentarer
Tove

Kul att du gått på upptäcksfärd! Hisingsparken är faktiskt Göteborgs största grönområde brukar min pappa säga (om jag minns rätt). Finns mycket att upptäcka. Kättilsröd var en klassiker när vi bodde där, syskonbarnen har lekt mycket med djuren där och jag var på dagläger där när jag var liten. :)

Kan säga att mossen du sprang vid ordnades med för några år sedan (kanske snart tio nu), innan var det bara nedgånget och inget ställe att promenera på. När det var iordningställt gick jag mycket fram och tillbaka där för min vän Sandra bodde på andra sidan, om man går åt samma håll som Björlandavägen, så det blev många mysiga promenader dit. Kul att du gillar det!

Svar: Ja det är helt underbart fint där! :) Se där ja! Ja jag ser fram emot att upptäcka ännu mer och följa fler vägar runt parken. Jaha, vilken tur vi har då att de ordnat till den mossen :) Det är kul att jag typ bor i området, eller i alla fall ibland befinner mig i området, där du växt upp! ;)
Emelie Ceder

2013-06-03 @ 08:48:00
URL: http://smulfrun.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0