Ny dator!

VET NI VAD?! :D
I lördags köpte jag ny dator!! ÄNTLIGEN!!!
Jag fick ju bidrag till detta i födelsedagspresent! :)
Det blev en Lenovo G580. Är inte så insatt i datorer men jag valde en som inte var allt för enkel, men inte heller för "bra" för mina användningsområden. Det enda jag gör på datorn är att lägga in foton, redigera lite och surfa (framför allt blogga). Ibland skriver jag dokument. Så vi valde grafikkort och processor utefter detta.
Köpte även ny datorväska och en trådlös datormus.
Äntligen ska jag få slippa min 5 år gamla dator som inte ens längre går att flytta på och som stänger av sig titt som tätt! Nu kan jag sitta med min BÄRBARAdator i soffan, i köket, på balkongen eller var jag vill, härligt! :D
Har dock inte hunnit mer än att bara starta igång nya datorn. Så just nu sitter jag fortfarande vid den gamla. Det är som vanligt full rulle hela tiden. Hann vara hemma en timma i lördags efter vi köpt datorn innan vi åkte på kalas för Louisa. Jag är så sjukt trött hela tiden, igår kväll kändes det inte som att jag hade vilat upp mig direkt denna helg. Jag hade svårt att hålla mig vaken under gudstjänsten igår, sen var det veckohandling som vanligt. Simon och jag provade nya McFlurry Magnum på McDonalds innan vi åkte hem till Göteborg.
Jättegod men lite väl mastig.
Resten av tiden har jag ägnat åt en liten överraskning som jag inte kan avslöja än, med risk för att föremålet för överraskningen får veta ;) Därför blev det inget bloggande igår. Samma sak har jag ägnat mig åt idag efter jobbet. Avbokade mig till och med från MRL idag, kände mig lite för stressad. Behöver börja tänka på att packa så smått också, på fredag åker vi till småland! Så de närmsta dagarna kommer innehålla jobb, överraskningsfixande och packande. Tjo hej!
Bilder från Louisas kalas i lördags. Det var strålande sol så vi åt grillat ute och spelade bocha, krocket och jätteplockepinn. Blev också lite brädspel inomhus. Kvällen avslutades med filmen "Oz the great and powerful" och mys i soffan med Hanna x 4 och annat trevligt folk! ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0