Mitt 25-års firande

Här kommer lite bilder från mitt 25-års firande förra helgen.
Jag är dock ledsen för att jag själv inte tog fler bilder. Jag ångrar att jag inte fotade fler av mina gäster och bad dem titta in i kameran, den där dagen kommer aldrig åter :(
Jag fick inte heller någon bra bild på tårtan. Glömde först fota den och sen när vi skulle börja skära i den kom jag på att jag ville fota den först! Så det blev lite hastigt och suddigt :( Men den hade en hel del skavanker så det kanske inte gör så mycket... Ni får hålla till godo med det som blev.
Det blev en tvåvåningstårta dekorerad med fjärilar som jag penslat med pärlemorskimmer och knappar som jag färgat in med pastafärg leaf green, marigold och rosa. Även kantbåderna blev rosa och dem gjorde jag med samma siliconform som till knapparna. Den stora rosetten har jag gjort för hand med hjälp av en multiribboncutter. På sidan av den översta tårtan har jag tryckt ett diamond side design mönster.
På tårtan la jag en liten plakett mönstrad med en mönsterkavel och på den tryckte jag ut siffror i rosa med en utstickare som tyvärr inte finns i webbutiken än.
Tårtan var täckt med vit chokladsockerpasta och fylld med skogsbärsmousse, hallon, blåbär och vit chokladmousse. Hur gott som helst! Jag är hyfsat nöjd med tårtan med tanke på att jag inte gjort så många än, men jag får verkligen träna mig så jag blir bättre på att täcka. Det tycker jag hittills är det svåraste. Huvudsaken tycker jag var att den var god och det var den verkligen. Mousserna jag använt är helt oslagbara!
Jag have även bakat kolakakor och vaniljcupcakes, både glutenfria och icke glutenfria. Cupcakesen var toppade med Cream Cheese Frosting med Vit Choklad samt strössel i limegrönt, rosa och lite blandade färger.
De prickiga muffinsformarna är av mycket bra kvalitet och som ni kan se håller de formen bra i ugnen och "blöder" inte igenom.
Hjärtformat fat från Ib Laursen.
Till mat blev det pastasallad och kycklingspett med tzatziki, rosenbröd och andra tillbehör.
Jag fick träffa två av mina nyfödda kusinbarn så det var väldigt mysigt!
 
Vi hade gäster från kl 15 till kl 01. Mycket trevligt! :)
Trots att jag är lite ledsen för att jag borde fotat mer så är jag mycket nöjd med kalaset! Jag är så oerhört tacksam för att det var så många som kunde komma och förgylla min dag och jag är jättenöjd med allt fint jag fått!! Dessutom är jag såååååå glad att vi kom ihåg att be alla att skriva i gästboken! DET hade varit väldigt ledsamt annars!
Fick bl.a. presentkort, pengar till ny dator och en bakmaskin!! :D

Till min födelsedag sen kom flera kort på posten innehållande presentkort, trisslott och mer bidrag till dator. Och på jobbet fick jag ju tool caddyn.
 
TACK ALLA SOM FIRAT MIN 25-ÅRS DAG!! DET BETYDER JÄTTEMYCKET FÖR MIG!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0