Obetydligt babbel om räkor, tid och kläder

Färskpotatis måste vara den godaste potatisen, eller vad säger ni? Men lite jobbig att skala. Att skrubba alla med en svamp tar sådan tid när de är så små. Men förra veckan fick vi en färskpotatisskalare av mamma som vi invigde i söndags när vi gjorde lax i ugn.
Idag fick vi också användning av potatisskalaren då vi skulle äta torsk. Blev riktigt mumsigt idag med färskpotatis, dill, torsk och färska räkor! Ser i och för sig inte så gott ut på bild men men... ;)
Jag hade sådan tur idag när jag skulle köpa räkorna. Hade inte koll på vad klockan var och när jag kom till fiskbilen hade de redan stängt ena luckan och höll på och stänga den andra också. Så jag sprang fram och frågade "stänger ni nu?!" Haha de tittade lite konstigt på mig som "öh JA!" Men de svarade: "Vill du handla? Okej lite snabbt då." Jag skulle bara ha lite räkor och dill så det gick fort. Så skämtade han med mig om att taxan var mycket dyrare efter kl 6, men jag hajade fortfarande inte grejen så jag bara nickade och log (funkar alltid när man inte fattar). Tills jag kom tillbaks till bilen och insåg att AHA klockan är efter 18, de stänger för dagen! Daah.
 
Vadå hur kunde tiden gå så fort? Jag slutade jobbet kl 15 idag (okej kom väl därifrån vid 15.30). Sen var jag bara inne i en affär och shoppade lite. Men jag var nog där längre än jag trodde. Hade ändå ingen brådska så jag tog det lugnt. Det var så otroligt kul att få shoppa lite! Ni har säkert hört det förr, men på sistone (senaste åren?!) har jag inte alls haft råd eller tid att köpa så mycket kläder till mig själv. Vilket är jobbigt för jag tycker det är väldigt roligt med kläder. Men jag har helt enkelt behövt prioritera annat. Så varenda plagg jag lyckas komma över nu är rena lyckan. Känns samtidigt ytligt att bli glad för sådana "värdsliga" saker, men jo jag blir verkligen uppriktigt glad av ett nytt klädesplagg. Igår kändes det inte som om jag hade någonting att ta på mig alls (ni vet hur det kan va ibland), så då bestämde jag mig för att passa på idag när jag slutade tidigt. Provade jättemånga fina plagg och passade på att fynda på rean. Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag köpt alltihop! Men jag fick inse fakta och lämna ifrån mig hälften. Tyvärr. Fick i alla fall tag på en klänning, två linnen, ett par byxor och en tröja. Nu känns garderoben lite roligare i alla fall! :) 
Det är nu ni kan säga "intresseklubben antecknar och får slut på papper"! ;P


Kommentarer
Smulfrun

Hälsningar från norrland (även om jag nu sitter och väntar på att planet från Stockholm ska lyfta.) Åh. Jag håller helt med om glädjen över shoppingen! Stod själv en bra stund på rean idag. Tur man gift sig med en lika shopping-glad man. ;) kul med nya plagg, grattis! Kram!

Svar: Jaha ni flyger upp i år! Eller det kanske jag egentligen vet men glömt ;) Hur som, hoppas ni får en helt fantastisk vistelse i norrland! Ja kläder är onekligen roligt! Tur för dig det ;) min man gillar väl nya kläder men är inte lika galen i själva shoppingen ;) Kram!
Emelie Ceder

2013-07-04 @ 20:13:01
URL: http://www.smulfrun.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0