Min första semestervecka

Haft en bra första semestervecka. Tycker jag hunnit med ganska mycket redan, både slappa på stranden, shoppa och träffa vänner! Tänkte bara berätta i stora drag vad jag gjort.
 
Var lite seg i tisdags så jag var hemma på dagen o kollade That '70s show, men på kvällen var jag med Linda o Emanuel på ett OAS-möte i Mimershallen i Kungälv. Det har varit en stor kristen konferens den här veckan i Kungälv som drivs av en rörelse som kallas OAS. Kortfattat kan man säga att OAS är en förnyelserörelse inom Svenska kyrkan. 
I veckan har min moster o hennes man varit på besök här på västkusten. Tyvärr hade vi otur att det blev sämre väder just när de var här. Men havet var ju fortfarande varmt ;) Så vi var ute vid havet varje dag ändå trots molnen på himlen. 
Grollan den fulingen tog ett stackars litet mård-djur av något slag :/ 
I fredags lyste solen ordentligt igen så då åkte jag åter ut till havet, innan jag gick på Vikingamarknaden i Kungälv med Alexandra. 
Igår hade vi en seg, regnig och åskig men ändå lugn o skön morgon innan vi åkte in till centrum för lite ärenden. Vädret var lite sådär så jag passade äntligen på att shoppa som jag velat göra så länge! Fick presentkort i födelsedagspresent på Gina Tricot och Åhlens som jag använde. Fick tag på fyra toppar, två tvålpumpar (en gick sönder när jag städade sist) och en badrumsmatta. Har fortfarande pengar kvar på presentkorten så det lär bli mer shopping någon annan dag! :D Kvällen avslutades med film hos oss med Miriam o Johnny. Vi såg Oblivion med Tom Cruise.
 
Idag har vi varit på Mio och kikat lite. Jag har massa drömmar o planer som jag vill förverkliga här hemma! Åh det är så kul att planera! Det gäller bara att prioritera och frågan är vad vi ska börja med.
Jag provade McFlurry Marabou Mjölkchoklad. Den var helt okej. Sen blev det veckohandling i Torslanda, jag har gjort tacopaj och nu sitter jag här i soffan och kollar på That '70s show. Härligt! Det är nog det bästa med semester: Att man har tid att lata sig! ;D
 
Imorgon börjar semestervecka nr 2 och vi får se vad veckan har att bjuda på. Hoppas du får ett fint avslut på söndag kvällen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0