Hallonsmulpaj med vit choklad

Ja pajen blev uppskattad och jag tyckte också den var god. Så här kommer receptet som jag lovade! ;)
Det är beräknat till 12 personer. Superlätt att göra men tar lite tid för den skall vara ca 60 min i ugnen.
 
Ingredienser:
200 gr smör
1 dl råsocker
1 msk vaniljsocker
3½ dl vetemjöl
Saften från 1 citron
Ca 1 liter färska eller frysta hallon
100 gr finhackad vit choklad
 
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 150 grader.
2. Smält smöret.
3. Blanda ihop alla torra ingredienser. Häll över smöret och blanda väl tills blandningen blir som smulor.
4. Tillsätt citronsaft och blanda ytterligare.
5. Fyll en ugnsäker form på 1 liter med knappt hälften av smulorna.
6. Fördela hallonen i formen och strö över den vita chokladen.
7. Fördela över de sista smulorna jämnt i formen.
8. Grädda i mitten av ugnen i ca 60 min.
9. Låt svalna något före servering.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0