Bakat paj

Igår kväll slängde jag ihop en paj, som man så chäckt kan uttrycka det. Närmare bestämt en Hallonsmulpaj med vit choklad. Skrev upp det receptet för 3 år sedan men har aldrig fått tillfälle att provbaka.
Fick för första gången använda vår citruspress som vi fick i bröllopspresent då det skulle vara citronsaft i pajdegen. Den var jättebra! Kärnorna stannar kvar i den svarta hållaren och saften rinner ner i glaskannan.
Pajdeg, hallon, riven vit choklad och så pajdeg ovanpå det.
Receptet lät riktigt lockande och den ser i alla fall god ut. Vi skall prova den ikväll. Om den visar sig vara god skall jag givetvis dela med mig av receptet :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0