Tjugondedag jul

"Vid tjugondag knut åker julen ut!" Vi tjuvstartade ju lite redan i fredags då granen fick åka ner i källaren. Men idag, efter sedvanlig Gudstjänst och veckohandling, har vi tagit bort alla adventsljusstakar, juldukar och samlat ihop alla julprydnader.
Orkar dock inte packa ned allt ikväll. Har unnat mig att kolla på ett antal avsnitt Vänner istället. Jag måste inte göra allt med en gång jämt, även om jag oftast föredrar det för att få saker gjort. Kartongerna med julsaker kan lika gärna åka ner i källaren imorgon, tillsammans med juldukarna som nu tvättats. Julgardinerna däremot får hänga kvar ett tag. Vi har ändå inga andra gardiner att hänga upp så det skulle bli så tomt. Får ta mig ut på jakt efter vårgardiner snart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0