Snurra min jord igen

Gårdagen bara flög förbi. Tog en ganska lång sovmorgon, sen var det bara att gå upp och göra sig iordning och åka. Kl 14 skulle vi vara i kyrkan. Simon hade ljudet och jag skulle fylla i några papper. Sen var det Gudstjänst och Årshögtid, intressanta tankar och inspirerande ord. Efter det behöve vi handla. Var nog inte hemma förrän närmare 9 på kvällen. Kände mig stressad och lite frustrerad av att helgen redan var slut. Ville hinna mer, greja med det jag ville. Har massa olika fotoprojekt jag vill göra. Framkalla foton. Ordna och fixa. Har planer på en fotovägg här hemma som aldrig kommer till skott.
Idag började en ny arbetsvecka och nu när jag jobbar heltid har jag ju ännu mindre tid hemma. Ska givetvis inte klaga. Är oerhört tacksam att jag ens har ett jobb! Men ni förstår säkert vad jag menar. Eftersom jag tränar MRL på måndagar efter jobbet är det inte så långt kvar på dagen innan jag behöver (borde) gå och lägga mig. Vilket ändå alltid blir alldeles för sent...
Men nog klagat! That's life. I-landsproblem kallas det annars. Har inte fotograferat någon händelse idag så det får bli en bild på systemkameran istället, så att jag åtminstone har med en bild i detta annars mycket textliga inlägg.
Nu måste jag gå upp och hänga upp tvätten också... Hoppas jag har något roligare att komma med imorgon ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0