Gröna fingrar i diskvattnet

Det har visserligen redan blivit lördag, men jag har i alla fall haft en riktig fixar-fredag ikväll.
Förbereder för Simons kalas som är imorgon.
Vi har diskat hela fin-servicen som jag fick av mormor och morfar när jag var liten. Den skall få göra premiär imorgon.
Var på IKEA förut för att köpa fler vinglas. Köpte då även detta diskställ för bestick som det känns som om hela Sveriges befolkning har var sitt utav. Diskar aldrig för hand nu mera, men ikväll behövdes det handdiskas för jag skulle diska bestick som jag inte vill köra i diskmaskin.
Har väl sagt det tio gånger förut, men säger det igen: Det är så skönt att ha större lägenhet!
Större lägenhet = Större kök = Större diskho. I gamla lägenheten kunde jag inte få ner hela min muffinsplåt i vattnet när jag diskade, nu är det inga problem!
De tre behållarna från Cult fick vi i bröllopspresent av Simons morbror med familj och jag tycker de är så snygga! Blev verkligen glad för den presenten för just sådana behållade för diskmedel och tvål var något jag (vi) önskade.
Förutom att jag diskat har jag hunnit med att baka en till kaka, tvätta linnedukar (bokat tid för att mangla imorgon) och plantera om några blommor. Min miniamaryllis har slagit ut nu :)
Julgranen står nu nere i allrummet. Vi behövde flytta på den för att få plats med extra bord och stolar. Jag hade egentligen tänkt att vi skulle packa ned den, men då vi insåg att vi inte orkade det bestämde vi oss för att bara flytta på den. Det var för smalt för att lyckas lyfta ned den för trappan. Då kom vi på den briljanta idén att ta den i hissen. Haha vi kände oss så knäppa som konkade ut en helt färdigklädd gran genom dörren och in i hissen för att åka ned en våning! Vi ville inte att grannarna skulle upptäcka oss så vi smög så gott vi kunde.
Nu står den så fin här nere även om jag tycker att den är lite malplacerad.
Som ni ser är vår gamla soffa nu borta. Maggan kom och hämtade den idag för att köra den till second hand. Skönt att bli av med den! Inte för att den egentligen var så mycket i vägen, men den var bara onödig och det är skönt att kunna gå hela vägen fram till fönstret utan problem.
 
Nej nu är det hög tid att sova så jag orkar med ett kalas imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0