Solig lördag

Vilken härligt solig dag! Men på insidan är det inte lika soligt.
Jag har blivit förkyld. Började få ont i halsen redan i torsdags morse men gick till jobbet ändå. På kvällen fick jag ganska hög feber. Sov 9 timmar natten till igår och då var febern borta så jag gick till jobbet som vanligt. Febern var nog bara en engångsgrej men förkylningen sitter i.
 
Var på Bara Vara igår kväll som vanligt men i övrigt är helgen för min del ganska spontan och oplanerad. Ovanligt. Simon har varit iväg på arbetsintervju och om en halvtimma ska han åka igen för att vara ljudtekniker på en temakväll om Indien i kyrkan. Själv ska jag till Marstrand så slipper jag vara ensam :)
Imorgon ska vi vara i Kungälv hela dagen; Först är det gudstjänst och sedan är det ett möte kl 15 inför en stor OAS-konferens som kommer hållas i Kungälv i sommar v.30 med tusentals deltagare från hela landet. Så i år är det kyrkorna i Kungälvs tur att hålla i det. Det blir typ som Nyhemskonferensen fast i Kungälv. Mycket spännande! Vi ska försöka klämma in handling någon gång under helgen också... Kanske lite paradoxalt tycker ni, sa hon inte att helgen var oplanerad? Jo detta känns oplanerat för mig! :)
 
Nu när det är så soligt och ljust ute har jag passat på att fota fönstrena i sin helhet. Så här blev det:
Allrummet här nere kallar jag "gröna rummet", haha nej inte riktigt. Men det har mycket grönt i sig och det tycker jag är fint.
Så här blev det i vardagsrummet på övervåningen:
 
Nu har vi bara det mindre fönstret i vardagsrummet och sovrumsfönstret kvar att hitta gardiner till.
Vad sägs om något sådant här?
Har blivit väldigt förtjust i hissgardiner! Problemet är bara att vi har så breda fönster. I sovrummet är fönstret 140 cm brett och i vardagsrummet 160 cm. Så jag får ta och leta runt på nätet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0