Inte min dag

Usch vilken dag!
Av det jag sa igår att jag skulle göra idag har jag inte gjort någonting.
Dagen började med att jag vid frukost skulle lägga ut lite appar och widgetar på min mobil. Som jag skrev om här så har jag uppdaterat min mobil. Är inte så säker på att mobilen blivit bättre av det längre...
 
När jag uppdaterat så har den "ordnig" jag haft i telefonen försvunnit. Har inte orkat fixa detta än men så imorse tänkte jag ta mig tid. När jag skulle lägga ut en widget hängde sig hela mobilen. Jag provade att starta om (det brukar alltid lösa allt oavsett om det handlar om mobiler eller datorer) men inte denna gång. Det gick inte att göra någonting med den. Jag blev riktigt frustrerad så jag sprang ned och väckte min stackars man som fick se om han kunde göra något. Men inte heller han kunde lösa det. Han förmodade att enda lösningen skulle vara att göra en total systemåterställning. Värsta tänkbara! Så kröp den där "jag-orkar-verkligen-inte-känslan" fram. Var tvungen att åka till jobbet och hade inte tid att greja mer med mobilen då. Tog med min gamla mobil (HTC Wildfire) till jobbet så jag i alla fall skulle kunna bli nådd på något sätt om det skulle va nåt. Det är vid sådana här tillfällen som man märker hur oerhört beroende man är av sin telefon! Det är ju nästan skrämmande...
Min gamla mobil var jätteseg och jobbig. Jag fattar inte hur jag kunde stå ut med den så länge?! (eller hur bortskämd jag blivit?!) Just idag hade jag dessutom flera samtal jag tänkt ringa och planeringar som behövde göras inför helgen så det kändes bara så tröttsamt.
 
Men allt löste sig smidigt och smärtfritt. Simon hade googlat på problemet och hittat en lösning så ikväll fick han igång min telefon igen! :) Det är tydligen just den widgeten som verkar ha nån bugg, den gör så hela telefonen hänger sig. Jag är otroligt glad att jag slapp göra en total systemåterställning. Då hade jag ju fått göra om ALLT! Nu ska jag bara fortsätta "ordna" apparna som jag vill ha dem.
 
Något som däremot varit helt okej idag är att vi provsmakat cupcakes! ;D Olika smet, olika frostings.
Verkligen jättejobbig arbstsuppgift...
Dessa bilder har Ellinor tagit eftersom jag inte hade någon bra mobil att ta bilder med idag...!
Kan säga att det är godare än vad de ser ut! Cupcakes kan bli ganska mastigt och sliskigt. Men dessa var lätt de godaste cupcakes jag någonsin ätit!! De förgyllde min dag ;)


Kommentarer
Tove

Riktigt fina cupcakes! Och visst är det skönt med tekniska äkta makar! ;) kram

Svar: Ja det är sååå skönt, vad skulle man göra utan dem?! ;)
Emelie Ceder

2013-02-28 @ 11:36:30
URL: http://www.smulfrun.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0