Textil-glädje

Idag slutade jag tidigt. Åkte då till Maxi för att köpa mig lite julblommor men innan dess tog jag mig en sväng in på Hemtex. Kan inte ge upp hoppet om att den där julduken som blev stulen från vårt källarförråd. HÄR bloggade jag förra året om att jag var så glad för att jag hade köpt två juldukar på Hemtex som passade perfekt på två ställen här hemma.
Men den vita med tomtar blev stulen. Har letat både på Ullared och i andra affärer men det är inte så lätt som man tror att hitta en duk som passar på ett litet runt bord. Är väldigt glad att inte den långa röda också blev stulen! (På tal om vad som blivit stulet upptäckte jag i söndags att jag saknar en röd kofta. Så då kan jag lägga ytterligare ett klädesplagg till högen över sådant som blev stulet...)
 
Har varit inne på Hemtex tidigare i år och frågat om de fått in denna julduk även i år men utan resultat. Även idag var svaret nej :(
Men så av en händelse tittade jag ner på en hylla under bordet där alla juldukar låg och där, DÄR låg minsann ett sista exemplar av den vita duken, på REA dessutom! Kunde knappt tro mina ögon!! 49 kr fick jag betala för den (ordinarie pris 129 kr)! Fortfarande onödiga 49 kr som inte hade spenderats på duken om den inte blivit stulen, men ändå...! Hittade dessutom en annan julduk på REA som jag fick betala 39 kr för istället för 99 kr. Som pricken över i:et hittade jag ytterligare en julduk till en möbel där jag ännu inte hittat någon ny duk, den duken blev nämligen också stulen. Den kostade 99 kr men jag hade som klubbmedlem 25 % rabatt på den :)
Faktum är att dukarna inte kostat mig ett öre idag för jag köpte dem med ett presentkort jag fick i födelsedagspresent. Så TACK får jag säga till kusinerna i Adelöv!
Nu behöver jag förhoppningsvis inte köpa några fler juldukar på ett bra tag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0