Kungälvs musikkår och Jul på Liseberg

Nej jag har inte åkt in till förlossningen för en för tidig födsel, om det är någon som undrar varför jag inte bloggat sedan i onsdags ;)
Jag har bara helt enkelt gjort annat som jag önskat. Idag är första dagen som jag ens startar datorn sedan i onsdags. En väldigt befriande känsla!
 
I torsdags kväll fortsatte jag greja i barnrummet och la in lite bebiskläder i barngarderoben. I fredags kväll hade vi spelkväll hos Simons föräldrar. Igår sorterade jag i två byråer så nu har jag fått ordning och känner mig nöjd. Sen var det 18-års kalas för Simons kusin och efter det åkte jag och Simon hem och kollade på "White house down" och hade en lugn kväll i soffan.
 
Idag spelade Kungälvs musikkår på gudstjänsten. Simon hade ljudet så han åkte hemifrån kl 8 imorse. Själv tog jag spårvagnen/buss kl 9.50.
Många bra solister!
Kanske, kanske var detta sista gången vi fick se Miriams bebismage. Snart är det bara en vecka kvar och allt kan ju hända! Men vi hoppas på att vi får fira nyår ihop också och att bebisen väntar med att titta ut tills det i alla fall blir år 2014. Komiskt nog hade vi båda prickig klänning på oss idag så vi skrattade gott när vi fick syn på varandra haha!

Efter gudstjänsten veckohandlade vi och sedan åkte vi hem och vilade en stund. Mitt behov av vilostunder bara ökar och lär väl göra det till förlossningen. Jag har verkligen så otroligt ont i revbenen alltså! Det är säkert bara så att det är bebisens rörelser och hela magens uttänjning som gjort mig så öm, men ibland funderar jag nästan på om jag fått en spricka i ett revben. Det är framför allt på höger sida. Om jag trycker där känns huden nästan bedövad. Jag har inte samma känsel där som när jag trycker någon annan stans på magen. Jag kan inte sitta långa stunder utan måste ställa mig upp för att avlasta eller sträcka ut mig på något sätt. Åka bil och spårvagn är inte så kul kan jag säga...  
 
Hur som helst så har vi velat gå på Jul på Liseberg sedan förra helgen och idag lyckades vi äntligen! Men just när vi skulle gå ut genom dörren hörde vi att det börjat regna! Så typiskt! Det som varit sol och fint hela dagen! Kändes för en stund som om jag aldrig skulle få komma iväg till Liseberg! Men vi trotsade regnet och åkte ändå och efter bara någon halvtimma i parken upphörde regnet. Det var så mysigt att gå där och få lite julstämning trots bar mark. Hade vi bara haft snö hade julkänslan varit bättre. Vi köpte varm choklad, fudge, spelade på hjul utan att vinna och tittade på en isshow! Hade tyvärr inte systemkameran med mig, men här får ni lite mobilbilder:

Men nu känner jag mig lite stressad igen (som om jag trodde att jag aldrig skulle känna mig stressad mer, ha!) Nej det är inte så allvarligt utan det är nog så de flesta känner just nu, lite julstress. Har fortfarande inte slagit in en enda julklapp. Imorgon jobbar jag kl 8-17 som vanligt så sen blir det att åka hem och fixa klart allt. Så vill man ju hinna njuta lite också så där kvällen före doppareda'n. Fatta att det är julafton om två dagar! Sen blir det julfirande i dagarna tre. Vi får se när vi hörs igen.
 
Hinner jag inte blogga imorgon vill jag önska Er alla en riktigt, riktigt GOD JUL!  


Kommentarer
Anonym

God Jul i efterskott :)
Hoppas allt är bra med dig och bebismagen!
Finns en liten utmaning till dig på min blogg, kolla gärna in den :)
Kram

Svar: God Jul! Okej den ska jag spana in! :) Kram
Emelie Ceder

2013-12-25 @ 08:48:59
URL: http://www.cutespace.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0