Julen 2013

Idag är jag LEDIG och HEMMA heeeeeeeeeela dagen har jag tänkt (med undantag för en liten promenad till affären för att köpa lite choklad till några kakor jag skall baka). Såååå skönt!
 
Det var först idag på morgonen som jag bestämde mig att jag blir hemma idag. Så skönt beslut! Skulle eventuellt varit på ett möte idag men det blir imorgon istället men då kan inte jag eftersom jag jobbar. Så när mötet inte blev av idag var saken biff: Ingen idé att ge sig ut. Jag behöver en dag hemma. Framför allt eftersom jag inte riktigt kan sova hela nätter pga att jag har en liten mini i magen som knappt vill ligga still alls. Men det är inte varje natt, natten mellan julafton och juldagen sov jag minsann nästan 10 timmar! Men både igår natt och i natt känns det som om jag varit mer vaken än vad jag sovit. Någon gång vid 2-tiden i natt vaknade jag av att jag var så otroligt varm. Jag hade inte ens täcket på mig och våra element är avstängda, men jag fick be Simon öppna balkongdörren innan jag trodde jag skulle smälla av. Märkligt. Så jag känner mig mestadels trött dagarna i ända. Dessutom får jag små, små sammandragningar då och då. De är inte så smärtsamma men lite jobbiga.
 
Så idag blir jag hemma. Fortsätter greja i barnrummet. Tvättar just nu babysängkläder till vagnen och vaggan. Har äntligen fotat vårt babyskydd som jag tänkte visa er. 
Men först ska ni få några bilder från min jul. Har firat jul i dagarna tre med både min och Simons familj. Julbord tre dagar i rad, massa goda kakor och en hel drös med julklappar. Vi har blivit alldeles för bortskämda! För att inte tala om Mini-Ceder som inte ens är född än och redan fått så mycket fint! ;) Jag är otroligt tacksam för allt fint och användbart vi fått!
Den ene hade ätit lite mer julmat än den andre :p
Nedan ser ni några av de julklappar jag och Simon fick i år. 
Vi fick bl.a. strykjärn, uppläggningsfat från Villeroy & Boch och presentkort på IKEA -hur bra som helst! Det finns mycket nu på IKEA som vi vill/behöver införskaffa. Jag fick även ett fint pennskrin jag önskat mig och en Margretheskål på 3 liter (hade bara 1 och 2 liter innan) samt en bok med recept för t.ex. glutenintoleranta och vegetarianer, väldigt bra att ha hemma. Fick även en lila, mysig morgonrock som jag säkerligen kommer få stor användning av nu tiden som ligger framför. Att jag skall klä på mig eller göra mig i ordning kommer förmodligen inte vara prio ett första tiden hemma med en liten bebis som skall matas och bytas blöja på om vartannat ;) 
Största överraskningen var nog ändå kamerastativet som jag inte önskat mig (men självklart ville ha) som jag fick av Simon och Mini-Ceder! Vi hade sagt att vi inte skulle ge några julklappar till varandra i år men Simon trotsade vår överenskommelse och köpte något till mig ändå! ;) Så jag blev verkligen överraskad! Tack älskling! <3 Nu kommer det bli mycket lättare att fota när jag är ensam och inte kan be någon hålla kameran åt mig.
Vi fick även en jättefin ugnsform från Römertopf.
Vår lille Mini-Ceder fick en babysitter, varma och sköna kläder samt det där babygymet med Mumin som Mini (läs: Jag) önskat sig! Helt galet! Det hade jag inte förväntat mig! :D
De här supersöta lovikavantarna har Simons systers klasskamrat stickat. Urgulliga verkligen!
En söt liten mössa med öron på!
Tack så otroligt mycket för allt fint! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0