Sista juli

Igår blev det Ljungkile med vänner. Blev bjuden på jättegod middag och efterrätt!
 
Sedan blev det en tripp till Resteröds som tydligen är ett känt märke men jag hade aldrig hört talas om det ;)
 
Simon fick sluta tidigare igår och komma senare till jobbet idag, så igår ikväll slappade vi i soffan och kollade på härliga filmen "What happens in Vegas". 
 
Det var skönt att hitta på något igår. I tisdags satt jag hemma i soffan och slappade hela dagen. Kollade på "That '70s show" och "Mannen i mitt liv". Visst det var gött att bara ta det lugnt en hel dag, men det blir lite ensamt och då saknar jag Simon ännu mer. Saknar att vi inte får en endaste ledig liten vecka tillsammans denna sommar. Nåväl, vi har aldrig haft en ledig vecka tillsammans en sommar... Men nu börjar jag verkligen känna ett behov av det. Vi får hoppas han kanske får vara ledig något nästa sommar. 
 
Risken är att det blir en sådan där seg dag idag också. Har inget planerat och ingen att träffa. Vissa skulle säkert uppskatta en sådan dag, att bara vara hemma och göra det man känner för. Men jag blir bara uttråkad av det. Har haft några sådana dagar hemma nu och det räcker känner jag. Jag vill göra saker! Sådan har jag nog alltid varit. Hellre för mycket än för lite. Då blir det mer uppskattat den dagen man äntligen får vara hemma för att man haft så mycket att göra att man får längta efter en ledig dag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0