Premiär på brödbakningsfronten

Har bakat bröd för första gången i mitt liv idag (om man bortser från hemkunskapen i skolan). Ja någon gång skall ju vara den första. Blev även första gången som jag testade bakmaskinen jag fick i 25-års present!
Det var roligt att testa! Bakmaskinen fungerade jättebra! Bara lite krångligt att plastlocket ni ser i bild monteras innan man sätter dit degkroken. Så det gick inte att lite smidigt ta bort locket utan att ta bort hela degkroken. Så det tycker jag var lite krångligt. Men det var nog det enda som är negativt. Men det kanske är så på de flesta bakmaskiner, vad vet jag ;)
För att vara första gången jag bakade limpor blev jag jättenöjd! De smakade ljuvligt gott måste jag säga. Det var ett recept där brödet inte behöver jäsa innan man gräddar det, hur smidigt som helst! Fick det av Miriam. Vill ni ha så får ni fråga ;)


Kommentarer
Tove

Bröden ser jättefina ut ju, hembakat bröd är svårslaget! Ja det skiftar mellan modellerna med locken. På min finns inget lock vilket jag tycker är smidigare men det är nog en ren vanesak. :) jag har också ett bra recept på bröd som bara ska röras ihop om du vill ha. Kram!

Svar: Tack! :) Ja jag får nog vänja mig med locket. Ja tack, jag tar jättegärna dina recept på bröd också! :) Kramar
Emelie Ceder

2013-08-09 @ 14:42:27
URL: http://Www.smulfrun.blogg.se
Smulfrun

Du får smaka på det på lördag så kan jag ge dig receptet om du gillar det. :)

Svar: Låter kalasbra! (:
Emelie Ceder

2013-08-11 @ 23:55:24
URL: http://smulfrun.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0