Skön onsdagskväll

Nu sitter jag här med tårar i ögonen. Har precis kollat på sista avsnittet av Familjen Annorlunda. Jag missade helt att Familjen Annorlunda gick två dagar i rad i påskveckan och sedan åkte vi ju till Italien. Så nu har jag kollat på det på tv4play. Tyvärr var jag för sent ute så avsnittet hade hunnit bli "premium-märkt". Men man får prova tv4play premium gratis i en månad just nu så då passade jag på att skaffa mig ett konto ;) Åh jag verkligen älskar det programmet! Tråkigt att det är slut nu. Jag kommer sakna kärleken, tårarna och skratten.
 
Det bästa i detta avsnittet var när även Familjen Ilmrud kritiserade Göteborgs kommunaltrafik. Det är sannerligen inte lätt att förstå sig på den! Framför allt inte för någon som kommer "utifrån" och kanske bara skall åka en enstaka spårvagnstur och inte vill köpa ett kort och ladda på massa pengar för en engångsföretelse. Har man dessutom inte ens registrerat sig för sms-biljett vet jag inte hur man kan göra annars. Nej det är inte smidigt direkt. Det var gött att höra det i tv från någon annan tycker jag, kul att de inte klippte bort just det uttalandet.
 
Ska försöka börja läsa Maddes blogg så kan jag fortsätta hänga med i deras liv. Om jag nu borde börja läsa en blogg till. Följer redan väldigt många. Ett tag lyckads jag ändå följa alla dagligen, nu läser jag så många bloggar att jag knappt hinner med alla varje vecka. En del var nog en månad sedan jag läste. Tråkigt.
Har haft en sådan skön eftermiddag! Var hemma redan strax innan kl 17. Gjorde köttbullar till middag och sen har jag bara kollat på Familjen Annorlunda och Top Model Sverige. Finalen av Top Model Sverige var ju innan påsk, men sedan gick ett till avsnitt efter det på annan dag påsk vilket jag missade eftersom jag var i Italien så det har jag sett på tv3play ikväll. Har haft en riktigt slapp kväll med andra ord! Och det behöver jag. Är så fruktansvärt trött varje dag och så har jag fått ont i halsen och blivit förkyld. Är tacksam att förkylningen slog till först nu efter resan och inte när jag var nere i Italien. Men jag behöver verkligen prioritera sömn nu så jag blir frisk och pigg igen. Att köra bil till jobbet på morgonen är en kamp. Har inte "sovit ikapp" mig efter resan än. Det har varit fullt upp. Igårkväll åkte jag från kyrkan strax innan kl 23. Vi har mycket att gå igenom nu inför Årsmötet på söndag med årsbokslut, revisioner och annat...
 
Dessutom vill jag ju visa er bilderna från Italien. Får se om jag hinner med det på lördag eller söndag, annars får det bli nästa vecka. Imorgon kväll efter jobbet behöver jag redigera en lista inför Årsmötet. Och fredagar är fredagar. Alltid fullt upp... Men ni som har facebook har ju redan sett en hel del bilder där ;) Jag hann få ut dem där i måndags kväll. Fick avboka mig från MRL-passet pga förkylningen så då passade jag på.
 
Ja det var lite om allt och inget. Men nu var det ju det här med att prioritera sömnen. God natt på er!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0