Hämtat nycklarna!

Idag efter jobbet skyndade vi oss allt vi kunde för att möta upp med Husvärden och få våra nycklar till nya lägenheten! Fick även nycklarna till vår garageplats. Det fanns ingen bilplats ledig förrän 1 december så fram tills dess hyr vi en plats i bur inne i ett garage, vilket givetvis är mer säkert och kanske bekvämare men mycket dyrare. Därför önskar vi ändå bilplats.
 
Så idag har vi alltså varit i vår nya lägenhet! Har varit där två gånger förut men idag kändes speciellt när vi var där utan förre hyresgästen och hade tillgång till den på egen hand. Det var en annan upplevelse att se den helt tom.
Nu känns det bra. Min "flyttångest" har nog lagt sig. Det var nog lite nervositet som försvann idag, nu när vi har fått träffa Husvärden, fått nycklarna och fått se lägenheten ensamna. Nu vill jag bara flytta dit så fort som möjligt! :) De hade till och med redan satt upp vår namnskylt på dörren! :D
Ni får en liten sneakpeak på hur lägenheten ser ut... Men bara en liten ;)
Vi har inte lagt jättemycket energi på packandet idag. Har bra slängt ihop 3 lådor. Vi ligger ändå rätt bra till. Vi har imorgon eftermiddag på oss också. Jag har till och med kollat på "Bonde söker fru" ikväll! Har missat alla de tidigare avsnitten, så jag hade nästan tappat lusten att kolla alls. Tänkte att jag måste kolla ikapp mig på tv4play först. Men jag kom fram till att jag har ju sett "Bonde söker fru" i så många år så jag har änna koll på vad som händer. Det är först när de kommer hem till gårdarna som man verkligen inte vill missa ett avsnitt! Så jag kollade ikväll i alla fall. Vet inte vad det är med det programmet som alltid gör mig så glad? Att få se helt vanliga människor finna kärleken i livet kanske? :)
 
Nej nu måste jag ner till tvättstugan och hämta tvätten! Sista gången vi tvättar här. Känns lite konstigt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0