Halloween ?

Så det är alltså idag som det är Halloween på riktigt. Sista oktober.
Eller är det egentligen någon i Sverige som vet när Halloween firas på riktigt?
Jag funderar på om det var i lördags. Roligare med en helgdag istället för en vardag.
För jag är ganska så säker på att det inte är nu till helgen i alla fall så det inte krockar med Alla helgons dag.
 
Jag försökte i alla fall få till lite mysig Halloween-känsla i söndags då jag hade tre tjejer på besök.
Första besöket i vår nya lägenhet (förutom av familjemedlemmar då)!
Maräng-Daim-tårta med Orange Cake Sparkles.
Kladdmuffins med lite hallon i. Det var första gången jag bakade kladdmuffins och jag blev inte alls nöjd. De blev alldeles för torra och inte alls kladdiga som de skulle bli. Då är mitt vanliga chokladmuffinsrecept mer kladdigt. Men det var säkert bara jag som gjorde fel.
De söta muffinsformarna med tillhörande pix i form av pumpor och ugglor är några av våra senaste muffinsforms-nyheter på Tårtdecor. Tyvärr ligger de inte på hemsidan än, så vill du ha dem får du komma till vår butik i Kungälv ;)
Av tjejerna fick jag en jättefin höstbukett samt ett halloween-ljus.
Passar perfekt i vardagsrummet!
Och vet ni vad?
Idag har jag och Simon beställt ny soffa! Så snart ser här annorlunda ut i vardagsrummet!
Eller snart och snart. Leveransen kommer ske precis lagom till jul, v.51 förhoppningsvis.
Hade ju givetvis varit trevligare att få den redan nästa vecka, men det är bara att vänta.
Längtar!
Här får ni föresten lite sneakpeak på hur vardagsrummet ser ut. Kommer bli ännu bättre sen när nya soffan är på plats och nytt soffbord är införskaffat.
Ikväll har vi även blivit klara med badrumsskåpet så nu står det på plats så fint under handfatet i badrummet på övervåningen! Så nu har båda badrummen var sitt skåp :) Perfekt med mycket förvaring. Om vi hinner ska vi skruva ihop det andra badrumsskåpet imorgon som skall stå i ett hörne i badrummet på övervåningen. Åh vad jag njuter av att greja och komma i ordning!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0