Nougat- och havregrynskaka

Obama får vara president i 4 år till. Det firar vi med en nougat- och havregrynskaka!
Haha nej det var inte därför jag bakade denna kaka. Men jag hade aldrig bakat den tidigare så det var kul att testa. Har bara ätit den i alla år när mamma gjort den och den är hur god som helst! Hoppas den blev lika god nu när jag premiärbakade. Har inte smakat än ;)
Det blev ett sent kakbak och en sen middag ikväll. Maten va klar typ kl 21. Först hade jag butiken till stängning (som jag ju alltid har på torsdagar), sen hem till mamma och låna bakformen (har ingen lagom stor långpanna) och sen in på Netto och köpa havregryn. Nu är det i alla fall undanröjt i köket, diskmaskinen går varm och tvätten är upphängd. Simon har gått och lagt sig så jag ska nog traska mot sovrummet jag med nu. Imorgon ska jag upp en timma tidigare än vanligt. God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0