Några bra inslag i stressen

Igår var en sjukt stressig dag men flera bra saker hände.
Dagen började med att alarmet ringde kl 06.
Halv 8 ringde ett okänt rummer på min mobil. Jag svarade och det visade sig att det var några killar som undrade om de kunde komma in i lägenheten om 30 min för att byta vår köksfläkt. YES! Äntligen börjar det hända något med alla de saker som skall bytas ut i vår lägenhet! (Bra sak)
 
Kl 08 lämnade jag bilen på Jörgens Bilverkstad i Åby.
Fick låna en bil för att ta mig upp till Kungälv. Såååå skön att köra jämfört med vår bil, som visserligen är helt okej men börjar bli ganska gammal. Lånebilen hade 6 växlar, glasruta i taket, backsensor, vindrutetorkare på automatik och annan sådan lyx som för de flesta är ganska vanligt numera. (Bra sak) Jag fick dessutom för första gången i mitt liv tanka disel.
 
Efter några timmar på jobbet var det dags att köra ner till Åby igen.
Vår bil hade fått sig en fin service, nya torkarblad och en kontroll av bromsarna. (Bra sak) Tyvärr fick den även sin dödsdom: Kamaxeln är dålig. Det är den som låter så när man bromsar. Så antingen får vi laga den för ungefär samma värde som vi köpte bilen för, eller så får vi köpa ny bil. Inte riiiiiktigt vad vi hade planer för just nu kan man säga! (Dålig sak) Men vi får fortsätta köra med bilen och se hur länge den håller. Den kan lika gärna gå sönder imorgon som om 2 år.
 
Sen började den riktiga stressen. Jag hade tänkt veckohandla i Kungälv innan jag åkte ner till verkstaden igen. Men eftersom verkstaden stänger tidigt på fredagar fick jag hämta bilen först. Då ville jag ju inte åka upp till Kungälv igen för att handla, för att sedan åka hem med maten och sedan åka upp till Kungälv igen till Bara Vara.
Vid det här laget hade Simon hunnit hem från jobbet så vi beslutade att åka till Maxi Stormarknad i Torslanda. Eftersom vi aldrig varit där förr tog det väldigt lång tid att hitta allt i butiken. Dessutom var det jättemycket folk!(Dålig sak) Vi lämnade inte Torslanda förrän kl 18. Vi kunde ju bra glömma att hinna i tid till kyrkan kl 19... (Dålig sak) Vilket kändes så dumt eftersom det just igårkväll inte var så många fler ledare som kunde komma på Bara Vara. Så vi hade verkligen behövt vara där i tid! 
 
Väl hemma för första gången på hela dagen fick jag äntligen i mig middag, hade inte ätit på 7 timmar. Kände mig plötsligt väldigt nedstämd och utmattad. Hade inte alls någon lust att åka upp till Bara Vara. Ville bara vara hemma för en gångs skull. Men vi tog oss i alla fall dit till slut. Väl där fick jag välbehövlig massage och lite hjälp med min nacke. (Bra sak) Härliga ungdomar att prata och spela pingis med. Vilken tur att vi åkte! Det blev en bra kväll till slut.
 
Idag fick jag en chock när jag vaknade och såg att klockan redan var 10.45. Vi har storstädat hela lägenheten nu. Om två timmar får vi besök. Dags att börja med middagen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0