En historisk kväll

SVERIGE VANN EUROVISION SONG CONTEST 2012!!!!!
Jag är såååå glad!
Ända sedan jag hörde Euphoria första gången har jag bokstavligt talat älskat den låten!
Har skrivit om det flera gånger... bla här och här. Euphoria är lyrisk, glädjeskapande, medryckande och hoppfull!
Jag tycker att Loreen är så duktig, så fantastisk, så talangfull och hon verkar vara så äkta!



Tänk att Sverige fick poäng av alla länder utom Italien och oss själva (givetvis)! Helt fantastiskt!
Har det någonsin hänt förut?
Jag tycker att sådana här händelser förenar folk. Jag menar, vad är det med denna låt som gör att många, i så många olika länder, tycker den är bra? Det måste vara något speciellt. Euphoria vann ju med råge!

Älskar att Loreen själv i eftersnacket menade att folk kanske känner igen sig i låten. Hon uttryckte att man behöver lugna ner sig, BARA VARA (!), ta det lugnt. Blev så stolt när hon sa så!  

Alla människor behöver en plats där man bara kan få vara, där man känner sig fri och älskad.

Tonight eternity’s an open door… and love comes first.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0