We're going up up up up up up up

Inte haft så mycket att säga denna vecka som ni märkt.
Allt har rullat på.
Har jobbat varje dag och på eftermiddagarna har jag tvättat, städat, bakat, hämtat ut mina nya linser osv osv.
I helgen kommer min kusin med familj på besök till Göteborg! De ska bo hos mamma och pappa. På söndag kommer de hem till mig och Simon och ska se hur vi bor, de blir kul! 
Nästa vecka hoppas jag att jag är tillräckligt frisk för att börja träna igen. 

Idag har jag varit nere på polisen i en timma för att skaffa nytt pass. Johansson stämmer ju inte riktigt längre. Ska nämligen ut och flyga ganska snart, mer om det får ni veta längre fram ;) Det är alltid otroligt mycket folk nere på polisen så jag visste att det skulle ta tid. När jag kom dit var det nr 100 och jag fick 140 på min kölapp. Så det var bara att sitta och vänta.

Det är en grå och tråkig dag i Göteborg idag.

Då piggar färgglada blommor upp i grådiset!


Ytterligare något som piggar upp är glädjande nyheter! Det har skett framsteg ang det jag skrev i söndags.
I tisdags ringde rektorn på skolan där Simon och killarna spelar innebandy och berättade att hon hittat Simons plånbok! Så idag har Simon varit uppe hos polisen i Kungälv och hämtat ut sin plånbok. Jag var jättenyfiken på hur mycket det kunde tänkas vara kvar i plånboken och det visade sig att allt var kvar utom kvitton och kontanter! Bankkorten, körkortet, allt! :D Helt fantastiskt! Nu är ju bankkorten spärrade i vilket fall och Simon har redan beställt nya, men han slipper i alla fall skaffa nytt körkort och köpa ny plånbok!
Undrar egentligen var det var för folk som stal grejerna när de lämnar nycklar och plånböcker...? Måste vara några småkillar som bara var ute efter snabba cash, typ kontanter och mobiler som de kunde sälja...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0