Utflykt!

Igår hade jag och Simon en heldag tillsammans.
Vi hinner inte umgås så mycket nu när Simon jobbar hela dagarna medan jag har semester, men igår var vi lediga båda två och bestämde oss för att hitta på något tillsammans.
Jag ville överraska Simon med någonting som inte låg allt för långt bort från Göteborg och som inte krävde allt för mycket planering. Det var jättekul när vi hoppade in i bilen igår förmiddags och körde iväg och Simon inte hade någon aning om vart vi skulle! ;)

Vi åkte till Innovatum Science Center i Trollhättan!

Det är ett ställe fullt med olika knep och knåp, uppgifter och vetenskap. Man får gå runt och testa massa olika saker. Jag var lite orolig att det bara skulle vara för barn, men det var faktiskt kul för vuxna också. Framför allt om man är intresserad av vetenskap som jag vet att Simon är ;)



De hade en jättegullig liten mataffär med leksaksmat! Urgulligt!


Jättestort memory.




Nästan lite svårt att beskriva allt man kunde göra, men ni får er kanske en liten uppfattning i alla fall.


Sen åkte vi linbana över slussarna!




Linbanan gick över ett jättedjupt hål i berget där vattnet forsade ner, häftigt!

På andra sidan slussarna gick vi upp i ett utsiktstorn.






Det fanns en mysig trädgård nedanför där vi satte oss och åt vår picknick.

Sedan tog vi linbanan tillbaka igen.






Sedan åkte vi en liten kringlig väg ner till Lilla Edet och hälsade på Alex snabbt innan vi åkte hem.
På kvällen hade jag planerat nästa överraskning för Simon: The Amazing Spiderman i 3D på bio! :)
På bion stötte vi på Miriam och Johnny!
 
Det var en riktigt trevlig och mysig dag vi fick tillsammans!
Jag rekommenderar Innovatum Science Center som utflyktsmål, framför allt för barnfamiljer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0