Omberg och Alvastra kloster

Nästa dag gjorde Wictoria fläta på mig och Alexandra (haha va tjejigt!)

Jag blev överlycklig att jag ens kunde ha en fläta :D Även om virvlarna i mitt hår gjorde den lite sne ;)

Sen åkte vi tillbaka till Jönköping.

I Jönköping kom min familj och hämtade mig och så åkte vi till Hästholmen för att äta. Hästholmen ligger norr om Gränna, längs Vätterns östra strand. 



Efter maten åkte vi till Omberg för att gå upp på Hjässan (toppen av berget) som ligger 262,8 meter över havet och 174,7 meter över Vättern.

Det fanns ett utsiktstorn uppe på toppen.








Efter vi kört runt hela Omberg gjorde vi ett stopp vid Alvastra kloster.


Det var jätteintressant att besöka detta kloster och det var förhållandevis väl bevarat.











En modell över hur klostret en gång såg ut.

När Simon slutat jobbet i Göteborg kom han till oss i småland. Vi sov i sommarstugan nere vid sjön hos moster. Det var en trevlig dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0