Linda & Emanuels bröllop 2012-07-07

I lördags skedde det alltså! Två av mina vänner blev ett!
Linda lärde jag känna när vi började samma klass på högstadiet och Emanuel lärde jag känna när vi började Bibelskola Väst tillsammans efter gymansiet. Och så har de funnit varandra.

Jag, Simon, Lotten och Johan åkte ut till Skärhamn på Tjörn där vigseln skulle äga rum ca en timma innan vigseln började.

Jag och Lotten skulle dela ut vigselhäftena till gästerna när de gick in i kyrkan så vi ville vara där i tid.


Victor, som jag och Linda gick samma gymnasieklass med, skulle filma hela bröllopet.

Det var en glad kyrka ;)






Linda och Emanuel hade frågat oss som gick bibelskolan med Emanuel om vi ville gå fram och be för dem under förbönen, så det gjorde vi.


Som utgångslåt hade de en av Lindas favoritlåtar: "If I used to love you" med Daniel Lemma och Linda kunde inte låta bli att göra några dansmoves på vägen ut ;P




Mingel utanför kyrkan.

En stor överraskning för Linda var att vår vän Zandra som nu mera bor på Nya Zeeland flög 33 timmar ända hit till Sverige för att gå på bröllopet! Jag visste att hon skulle komma och det var otroligt kul att se henne igen efter flera år! :D



Sedan tågade vi alla bakom Emanuels morbror som spelade fiol ner till kajen.


Sedan väntade vi på att brudparet skulle komma förbi i en båt.





Sedan styrde båten kosan mot Rönnängs bygdegård där bröllopsfesten skulle hållas.



Mamma och Ellinor serverade på bröllopet!


Brudparet anlände!


Lotten spelade "Kärleken förde oss samman" enligt brudens föräldrars önskan.




David, som jag känt sedan jag var 6 år och som jag och Linda gick i samma gymnasieklass med (och jag och David gick i samma klass på högskolan), var kvällens toastmaster. David är verkligen som gjord för den rollen. Hur duktig som helst!


Till förrätt blev det klassisk toast skagen på rostat bröd.


Till varmrätt blev det ugnsbakad lax med dillslungad färskpotatis, rotfruktssymfoni samt ört- och honungscrème. Jättegott och jättemättande!


Till dessert blev det Cheesecake med jordgubbar som Emanuels föräldrar hade gjort, jättegod!!

Louise, Pernilla (vår vän från bibelskolan som var dagens bröllopsfotograf), Tobbe och Jenny.

Brudgummen själv höll tal till sin brud!

Vill inte lägga ut bilder på alla andra som höll tal, men bl.a. höll jag tal/visade bildspel och jag, Lotten och Therese gjorde vårt spex som vi planerat i flera veckor. Vi hade bl.a. skrivit en låttext till "Jag vill ju va som du" och testade brudparet genom lekar och frågor hur väl de känner varandra EGENTLIGEN?! :P Tyvärr har jag inga bilder från detta men det kanske kommer ändå fram över ;)

Isak och Frida Hernqvist.

Dags för brudvals!



Medan brudparet dansade förberedde Therese det sista på bröllopstårtan som hon grejat med i över en vecka!

Den blev jättefin!

Det var en tårta med rabarber- och jordgubbsmousse täckt med vit chokladpasta, samma som jag och Simon hade på vårt bröllop! ;) Det var perfekt att få äta en sådan tårta igen för nu kunde jag njuta av den bättre än på mitt bröllop. Givetvis kom alla ingredienser till tårtan från Tårtdecor ;) Även tårtställningen kommer från Tårtdecor, men den är silvrig så Therese hade klätt in den i guldfolie eftersom färgtemat var guld på bröllopet. Vilket fantastiskt arbete!

Lotten presenterar tårtan och vem som gjort den!


En brud i förbifarten.


Hanna och Johan hugger in på tårtan.

Likaså jag och Therese.

Efter tårtan var det dags för serveringspersonalen att åka hem.
Två trötta och varma systrar!

Snygga Jenny och Tobbe som gifte sig samma dag som jag och Simon.

Sen drog partyt igång!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0