Andra sidan jorden

Igår var Zandra här och fick se hur vi bor! Vi fikade, åt middag, fikade lite till och pratade massor. Vi hade mycket att ta igen då vi inte setts sen januari 2010 när hon senast var i Sverige. 

Zandra åkte till Nya Zeeland i februari 2008 och jobbade som au pair ett år. Sedan var hon hemma några månader under våren 2009 innan hon åkte ner till Nya Zeeland igen i juni 2009 för att börja plugga 3 år på Victoria University i Wellington. Nu är Zandra klar med sin utbildning, bor i Auckland, är Nya Zeeländsk medborgare och gifter sig 15 december i Wellington med sin Karl! 


Jag och Simon fick årets fjärde bröllopsinbjudan igår (med svarsbrev och allt!).
Jag har alltid drömt om att få åka till Nya Zeeland, långt innan Zandra flyttade dit. Jag gjorde arbeten om Nya Zeeland när jag gick i skolan och alltid tyckt det verkar vara ett häftigt land. Det är bara så himla typiskt att flygbiljetterna ska vara så dyra :(
Åh snälla ge mig 30 0000 kr så vi kan åka ner till Nya Zeeland i december!! JAG VILL SÅ GÄRNA!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0