Ovälkommet äventyr

Åh så roligt, gissa vad som hände mig när jag skulle köra hem från jobbet idag?!?
JAG FICK PUNKA!!
Eller ja, fick och fick, men jag upptäckte att det var sjukt dåligt med luft i höger bakdäck.
Det lät alldeles för högt i bilen när jag körde för att våga köra på det hela vägen hem.
Så jag fick åka till en mack och pumpa däcket.
Men eftersom jag inte visste hur man gjorde, eller det fungerade iaf inte trots att jag följde instruktionen, fick jag hjälp av en kille i en svart, 3-dörrars sportbil med värsta instrumentbrädan (fråga mig inte om bilmärke...) som också skulle pumpa sitt däck. Sportbilskillens kommentar var "Ja nu när det är så här milt och bra väder kan man ju passa på att ta fram och sköta om sommarbilen..." Ni fattar grejen.

Men inte ens sportbilskillen kunde pumpa mitt däck, även om hans däck gick alldeles utmärkt att pumpa. 
Just när han konstaterat att det förmodligen var min "ventil som gått" och jag var på väg att hoppa in i bilen för att köra till Mekonomen och köpa en ny ventil (hur jag nu skulle lyckas byta den?!?) så kom den snälla killen på macken och räddade mig. Det fanns en knapp man skulle trycka in om däcket hade väldigt lite luft i sig och TADA -däcket fylldes med luft!!
Huh! Tur! Nu hoppas jag bara att detta räcker så jag inte måste åka och byta hela däcket i helgen. 

Det konstiga är att jag kände mig glad när jag kom hem. Först blev jag jätteirriterad på att denna situation uppstod. Helt onödigt. Har inte tid.
Men jag försökte se det från den ljusa sidan. Måste finnas nån mening. Okej vad lärde jag mig av detta? Hur man pumpar upp däck på en bensinstation och att ibland uppstår situationer som man inte räknat med men som måste få plats i "livs-schemat".
Hmm ja, det får duga.
Föresten, har ni sett att UnderbaraClara skrev om Tårtdecor?! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Emelie Ceder

Bloggen mitt i vardagen; Om en mamma till en 2-åring med två ringar på fingret, som arbetar med HR och som aldrig tröttnar på att umgås med folk.

RSS 2.0